27 Aralık 2011 Salı

Hamilelikte mide bulantısı ve reflü


Çok ara verdim yazılarıma, biliyorum. Bu konuda doula arkadaşım Özge'yi takdir ediyorum, sitesi hep güncel ve kendisi gibi renkli. Ama mazeretim var. Bugüne bugün 13 haftalık gebe bir doula adayıyım :). Tam doulaanne oldum anlayacağınız. Bundan sonra hayatımın da blogun da seyri biraz değişecek gibi. 

Sürpriz gebeliğin şaşkınlığını üstümden attıktan sonraki açılışı hamilelerin kabusu bulantı ve reflüyle yapmak istiyorum.
Hamilelikteki artan hormon salgıları kas ve eklemlerinizin gevşemesine sebep olur. Bunlara mide-sindirim kasları da dahil olduğu için hamileliğin ilk aylarında bulantı ve son aylarında ise reflüye sebep olabilir. İnternette ve kitaplarda bu rahatsızlıkları azaltmak için çeşitli önlemler bulabilirsiniz. Ben onları tekrar etmeyeceğim. Yine derste Julia'dan öğrendiğim acupressure (şunun Türkçesini bilen var mı?:) noktalarını göstermek istiyorum. Bulantı için olanı özellikle çok kullanıyorum. Eğer bulantı hafifse bende çok işe yarıyor. Bunun dışında taze nane ve zencefil (kanama riskiniz yoksa!) de bulantı için birebir. İnternetten araştırıp doktorunuza da danışıp deneyebilirsiniz.

Bulantı için acupressure:




P6 noktası denen, tam olarak tendonların arası oluyor, noktaya baş parmağınızla iyice bastırın. Bulantı geçene kadar basılı tutun. Bu sırada açık havada olup derin nefesler almak da işe yarıyor.

Reflü için acupressure:


Reflüm yok henüz çok şükür. O yüzden bunu denemedim. Deneyen olursa lütfen paylaşsın bizimle...

Herkese sağlıklı ve mutlu yıllar dilerim :):)

2 yorum: