16 Kasım 2011 Çarşamba

Doğumda mahremiyet ve eğlenceli bir doğum planı


hugthemonkey.com
Bütün memeliler doğumda mahremiyet ararlar. Kediniz varsa bilirsiniz. Doğumdan önce itinayla kuytu köşe arar. Eğer ona baktığınızı görürse kaçar ve başka bir yer bulur kendine. Kediler gibi kendini tehlike altında hisseden bütün memeliler adrenalin salgılamaya başlar. Tekrar kendini güvende hissedene kadar da doğumu durdurur. Bizde de durum aynıdır. Belki etrafınızdaki annelerden şu cümleleri duymuşsunuzdur: "Hastaneye bir gittik, ben de sancı filan kalmadı" "Doğumhaneye girince, doğum durdu" gibi. Rutin müdahaleler, muayeneler, sürekli odaya girip çıkan personel, negatif bir söz, ya da doğum sırasında anneyi izleyen gözler... Ve yavaşlayan ya da duran doğum... İşte bir doğum destekçisinin en büyük ve zor görevi, hastane ortamında kadının mahremiyetini korumaktır. Ama bunun öncesinde anne ve babaya çok iş düşüyor. Hastane prosedürlerini ve doğumun doğasını öğrenmeleri, doktorlarıyla tercihleri hakkında konuşmaları gerekiyor. Bizler bilinçlendikçe ve talep ettikçe bu sistemin değişeceğine inanıyorum. 

İşte bir doula ve üç çocuk annesi Rixa'nın eğlenceli doğum planı


Doğum Planı,
Doğum sancıları başlasın
Bebeği it
Bebeği besle
Hikayenin sonu

Doğum Planı,
biraz daha uzun versiyonu
Doğum sancıların başlasın
Mümkün olduğu kadar uzun süre sancıları önemseme
Yürü
Kalçaları salla
Doğum topuna otur
Küvete gir
Gerektikçe tekrarla
Resim ve video çekilebilir
Muhtemelen çömelir pozisyonda
Bebeği it
Bebeği besle
Hikayenin sonu

Doğum Planı,
hastane versiyonu
Bana dokunmadan önce ya da bana ve/ya bebeğe bir müdahalede bulunmadan önce, benimle konuşun ve onayımı alın.

Eğer bir şeyi reddedersem, ki çok olası, bana saygı gösterin.

Belki bilmek istersiniz...
Doğum sancıları sırasında, yalnız bırakılmak istiyorum. Eğer bir şeye ihtiyacım olursa, size sorarım. Aksi takdirde, beni rahatsız etmeyin.

Eğer bir sorunuz olursa, önce kocama veya ebeme sorun. Yalnız kalmak istiyorum.

Genellikle çömelerek ya da Captain Morgan (tek ayak sandalyede) stili doğum yaparım. Muhtemelen yatakta olmayacağım, hazırlıklı olun.

Eğer bebeğin kalp atışlarını dinlemek isterseniz, el Doppler'ine ihtiyacınız olacak. Çünkü ben ayakta hareket halinde olacağım. Hem de çok.

Acıkırsam yemek yiyeceğim, susarsam su/meşrubat içeceğim.

İlaç teklif etmeyin veya sancılarımın sıklığını sormayın. Gerekiyorsa bir sayı uydurun.

Kendi bebeğimi kendim yakalarım ve kendi perineme kendim masaj yaparım. Gerçekten. Taçlanma sırasında bebeği veya beni ellemek yok.

Ben ıkınırken sessiz ve sakin olun. Bebek için yumuşak bir örtü hazırlayabilirsiniz.

Bebek doğunca hemen göğsüme gelecek, meme emecek ve sürekli orada kalacak.

Göbek kordonunu klemplemek veya kesmek yok, ta ki ben kesmeye karar verene dek. Genellikle doğumdan bir saat sonra.

Rutin sunci sancı veya kordonu çekiştirmek yok, hemoraj (kanama) olmadıkça. Plasentalarımın doğması genellikle 1-2 saati bulur. Panik olmayın.

Resim veya video çekmekte özgürsünüz. Hatta süper olur.


Not: Siz yine de daha kibar bir doğum planı oluşturun bence :)

5 yorum:

  1. Blogun hayırlı olsun. Yorum bırakmayı denemiştim daha önce nihayet yapabildim.
    Yakında ben de doğuracağım :) Büyük ihtimal sezeryan olacak bazı durumlardan dolayı ama olsun çok pozitif duygular içindeyim. İnşallah herşeyi güzel atlatırız oğlumla.
    sevgilerrrr :)

    YanıtlaSil
  2. Aslıcım teşekkürler yorumun için. Şablon hatalıymış onu değiştirince düzeldi. 28 Kasım'dı değil mi? Doğum şeklinden ziyade, doğumunu mutlulukla hatırlaman önemli bence. Sezaryeni de bir şölene çevirebilirsin. Pozitif olmana sevindim. Bol şans :)

    YanıtlaSil
  3. Yoo,daha kibarına gerek yok bence,bu yeterince kibar. :)Ezberci hastane personeli ancak bundan anlar :P

    YanıtlaSil
  4. :) Doğru aslında, ikinci planım böyle olabilir. Ama ilk hamileliklerde yemez bence :)... Bu arada Doula Eğitiminin ikincisi Nisan'da başlayacak, yeni belli oldu. İlgilenenler olabilir sankiii :)

    YanıtlaSil
  5. Evet olabilir :) Gönüllü emzirme danışmanlığı eğitimine katılamamıştım, belki buna nasip olur. Ben de senin gibiyim galiba. Sevgiler ve çoook iyi şanslar.

    YanıtlaSil